Aby móc dodawać obrazy do pulpitów w pierwszej kolejności należy wgrać je do biblioteki obrazów. Znajduje się ona w zakładce Ustawienia → Biblioteka obrazów.
Obrazy możemy dodawać za pomocą metody przeciągnij i upuść lub przy pomocy przycisku Prześlij obrazy (1). Maksymalny rozmiar pliku to 2MB.
Istnieje możliwość importowania biblioteki obrazów w rozszerzeniu .tar.
Obrazy tak jak zmienne i pulpity można podzielić na kategorie przy pomocy przycisku Utwórz nową kategorię (3).
Po dodaniu obrazu i zaznaczeniu go wyświetlą się dodatkowe opcje:
- Usuń – usuwa obraz z biblioteki;
- Przenieś – przenosi obrazy pomiędzy kategoriami;
- Pobierz bibliotekę – pobiera stworzoną bibliotekę w formacie .tar
Obsługiwane formaty
WebHMI obsługuje formaty grafiki rastrowej takie jak JPG i PNG. Dzięki formatowi PNG możemy korzystać z obrazków z przezroczystym tłem. Dodatkowo WebHMI pozwala na wgrywanie obrazów wektorowych w formacie SVG. Maksymalny rozmiar pliku to 2MB. Rozdzielczość wgrywanych plików jest dowolna. Więcej o grafikach w WebHMI można przeczytać tutaj.
Animacje Sprite
Animacja sprite polega na dzieleniu obrazu na kawałki, a następnie wyświetleniu ich w kolejności od lewej do prawej. Jest to bardzo podobne do obrazu w formacie gif. Aby stworzyć spite w bibliotece obrazów dodajemy obraz, z którego chcemy stworzyć animację sprite.
Następnie podwójnym kliknięciem na dodany obraz wchodzimy w jego edycję. Tam zaznaczamy Animacja Sprite, wpisujemy naszą ilość „klatek” oraz ustawiamy szybkość animacji.